Kender du til de situationer, hvor det kan være både svært og besværligt at dele viden på tværs afdelinger, kollegaer og kunder? Og måske især hvis datamængden er stor og resultaterne svære at gennemskue? Der findes forskellige måder, hvorpå man kan gøre det nemmere at udtrække og behandle data og dermed omdanne den data til beslutningsklar viden. Viden, som er nemt for både dig og dine kollegaer at tilgå og visualisere og dele eksternt med en kunde i en rapport. Værktøjet er fra Microsoft og hedder Power Bi. Det er et brugervenligt Business Intelligence værktøj – en samling af softwaretjenester – der lidt på samme måde som Excel kan bruges til at udtrække og behandle data. I Power Bi kan du designe dine egne visuelle BI løsninger, dashboards og rapporter.
Visualisér dine datamængder
Bruger din virksomhed allerede Office 365 slipper du som bruger for besværet med at installere værktøjet, da det allerede er tilgængeligt og leveres som en service. Har du derimod ikke adgang til Office 365, er det stadig muligt at downloade programmet til desktop. Fordelen ved Power Bi er, at man kan tilgå sine dashboards og visualiseringer fra mobile enheder såsom tablets og smartphones, hvilket gør det endnu nemmere at dele data med andre. Så snart du har transformeret din data til de visuelle oversigter, du ønsker, kan du hurtigt danne sig et overblik, analysere resultaterne og dele det med kollegaerne. Ønsker du at blive endnu klogere på værktøjet, så kan du læse meget mere om fordelene ved Power Bi her.